УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА
У 1 КЛАСІ
Тема. ЯК ЛЮДИНА ВИВЧАЄ ПРИРОДУ?
Мета: 



ХІД УРОКУ
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ
II.
ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕННЯ. (слайд 2)
III.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗУН.
-
-Як
людина пізнає світ?
-Для чого
нам потрібні органи чуття?
Гра «Джерело звуку» (слайд 3) та слайд.
IV.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
— Чи доводилося вам
спостерігати за природою?
— Що цікавого ви запам’ятали?
- Гра «Чи
буває так?» (Хто помітить небилицю, повинен довести, чому так не буває)
Небелиця
Що у зими на порозі
цвітуть маки на морозі.
А у літа на печі
замерзають калачі.
А у весни в кінці поля
листя скинула тополя.
А в осені коло стежки
вбрались верби у сережки.
А ми стали коло хати
та й не можем розібрати…
ü Як ви
здогадувались?
ü Так ,
тому що це ви бачили, спостерігали. То, що людина робить, щоб пізнати природу?
Щоб пізнати
навколишній світ, людина спостерігає за природою і за змінами в ній, досліджує
її.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що для вивчення природи потрібно вміти
спостерігати та проводити досліди.
V.
СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда з елементами розповіді.
Український
народ здавна спостерігав за природою. Спостереження допомагали йому передбачити
зміни у природі. Люди спостерігали, що перед дощем квіти сильніше пахнуть і
ластівки літають низькою отже, вони знали, коли чекати дощу. На основі
спостережень наші предки складали народні прикмети.
Для вивчення природи проводять
спостереження, досліди і практичні роботи. Для спостережень часто
використовують різноманітні прилади. (слайд 5)
2. Робота за підручником (с. 24)
— Розгляньте малюнки і
фотографії на с. 24.
— Що на них зображено? Складіть
речення.
— Де ви бачили такі прилади?
3. Робота з малюнками +(Слайд
6)
Знайдіть
предмети, які збільшують зображення, що сприймаються оком.
— Назвіть зображені прилади.
Для чого їх використовують? Складіть речення.
4. Фізкультхвилинка (слайд 7)
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Дослідницька лабораторія

- Маленькі тіла
і дрібні частинки предметів вивчають за допомогою збільшуваних приладів.
Простим збільшуваним приладом є лупа. ( слайд 8)
Лупа, або збільшувальне скло, є одним
з найбільш простих приладів, за допомогою яких людина розширює можливості свого
зору.
Лупа приносить людині велику користь.
Її постійно використовують у своїй роботі годинникарі, майстри, що мають справу
з різними дрібними механізмами, і працівники багатьох інших професій.

- Розгляньте лупу. Вона складається з
ручки і збільшувального скла.
Лупа — ваш помічник у дослідженні
дрібних деталей предметів. Поміщаючи лупу між оком і даним предметом, ви бачите
цей предмет у збільшеному вигляді і дістаєте тим самим можливість розгледіти
такі деталі предмета, які вислизають від неозброєного ока.
- Розгляд
кленового листочка. Що ви побачили? (слайд 10)
-Розгляньте через лупу букви в книзі,
шкіру на руці. Розкажіть, що ви побачили?

ü Гра «Закінчи речення»
Для того, щоб побачити дрібні
предмети потрібна...

Ще
дрібніші тіла й організми розглядають за допомогою мікроскопу. (показ та
розгляд цибулини).
V.
Підсумок уроку
Що нового ви дізналися на уроці?
Для чого проводять спостереження і
досліди? (Для дослідження природи)
Що вам допомагає пізнавати природу і
навколишній світ?Що використовують для спостережень?
Наведіть приклади. (Різноманітні прилади: термометр, ваги, годинник, лінійка,
бінокль тощо
За допомогою чого вивчають
маленькі тіла і дрібні частини тіл?
Чи
сподобався урок? Що саме?
Використані джерела ІНТЕРНЕТ
Немає коментарів:
Дописати коментар